Graffitiväggen är egentligen tre väggar på den container som innehåller prylar för fritidsgårdarnas verksamhet.

Invigning av graffitivägg - Kom och sätt färg på väggarna!

Fredagen den 25 augusti invigs Kävlinge kommuns första lagliga graffitivägg på K.A.P – Kävlinge aktivitetspark i Furulund, vid Vikensbadet. Vi bjuder på grillad korv och sprayfärg denna kväll.

Ungdomar i Kävlinge kommun har under flera år efterfrågat en vägg där man får måla graffiti lagligt. Bland annat hade Olympiaskolans kulturcrew-elever en graffitivägg med på sin önskelista när de hösten 2021 träffade Johan Douglies, ordförande i Arbetsliv- och fritidsnämnden, för att prata om kultur i skolan och på fritiden.

Under sommaren har en lämplig plats för en graffitivägg äntligen hittats och snart kan alltså väggen, eller väggarna invigas. Graffitiväggen är nämligen egentligen tre väggar på den container som redan står på K.A.P och innehåller prylar för fritidsgårdarnas verksamhet.

Under invigningen träffar du personal från fritidsgårdarna och Johan Douglies, ordförande i Arbetsliv- och fritidsnämnden, på plats.

Välkommen på invigning!

Kom och prova på att måla graffiti under ledning av fritidsgårdarna på invigningen. Vi bjuder på grillad korv och sprayfärg denna kväll.

Datum och tid: Fredag 25 augusti 16.30-19.00

Plats: Kävlinge aktivitetspark K.A.P. i Furulund vid Vikenbadet