Svenska damlandslaget i fotboll. Foto: Bildbyrån, SvFF

Kom till Unionstorget i Kävlinge och se damlandslaget på storbildskärm!

Lördagen den 19 augusti kl 10 spelar Sveriges damlandslag bronsmatch mot Australien i fotbolls-VM. Efter den snöpliga förlusten mot Spanien i semifinalen behöver landslaget allt stöd de kan få.

Kävlinge kommun erbjuder därför alla som vill att komma till Unionstorget i Kävlinge och se matchen på en storbildskärm. Tillsammans kan vi heja och bära fram våra duktiga fotbollstjejer, så att det märks ända bort till Brisbane i Australien där matchen spelas.

- Det är klart att vi ska sända bronsmatchen och tillsammans stötta och heja fram vårt landslag till VM-brons! säger Annsofie Thuresson som är kommunstyrelsens ordförande i Kävlinge och en av initiativtagarna till eventet.

Ta med en stol, picknick, svenska flaggor och klä dig i gult och blått så färgar vi Unionstorget i de svenska färgerna! Heja Sverige!

Var: Unionstorget, centralt i Kävlinge

När: Lördagen den 19 augusti kl 10

Hur: I de svenska färgerna – ta med egen stol!

Arrangemanget görs tillsammans med företagarföreningarna Kävlinge Furulund Samverkan och Handelsplats Center Syd.

Foto: Bildbyrån, www.svenskfotboll.se