Kombinerad distans- och närundervisning för år 7, 8 och 9 fram till sportlovet

Kombinerad distans- och närundervisning för år 7, 8 och 9 fram till sportlovet

Från och med måndag 25 januari kommer Kävlinge kommun att tillämpa så kallad partiell återgång till skolan för alla i år 7-9. Det innebär att skolundervisning på plats kommer att varvas med distansundervisning fram till sportlovet, med reservation för förändringar beroende på smittläget.

Smittskydd Skåne gick igår ut med en rekommendation om att skolan kan återgå till undervisning på plats, så kallad närundervisning. I samband med det beslutade Kävlinge kommun att kombinera distans- och närundervisning för en tredjedel (1/3) av högstadieeleverna för att glesa ut närvaron på skolan. För de elever och personal som är på plats, gäller naturligtvis fortsatta smittskyddsåtgärder och restriktioner.

Detta upplägg förväntas pågå i första hand fram till sportlovet. Vi vill dock reservera oss för att vi, med kort varsel, kan förändra upplägget beroende på smittläget.

Rektorn informerar om berörd årskurs och vilka veckor

Rektor på respektive skola (Tolvåkerskolan och Korsbackaskolan) kommer att via Infomentor informera om vilka årskurser som är aktuella för närundervisning samt under vilka veckor.

Skollunch

Lunch sker enligt ordinarie servering för de elever som finns på plats på skolan. Övriga elever erbjuds fortsatt möjlighet till lunchpaket enligt beställning via e-tjänsten.

Till e-tjänsten för lunchbeställning för elever i år 7-9 med distansundervisninglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster