Kommunfullmäktiges sammanträde på Korsbackaskolan

Kommunfullmäktiges sammanträde på Korsbackaskolan

Kommunfullmäktiges sammanträde kommer under coronapandemin att hållas på Kulturscenen på Korsbackaskolan i Kävlinge. Nästa sammanträde för kommunfullmäktige är den 12 oktober.

Kommunfullmäktiges sammanträde är offentligt och kommer framöver att hållas på Kultrscenen på Korsbackaskolan istället för i fullmäktigesalen i kommunhuset. Detta för att anpassa efter rådande omständigheter med anledning av coronapandemi. På Kulturscenen kan vi ha större mellanrum mellan platserna och det kommer även att finns ett begränsat antal platser för allmänheten. Nästa sammanträde är den 12 oktober klockan 19.00.

Tänk på att du alltid kan ta del av kommunfullmäktiges protokoll här.

När kommunfullmäktiga återgår till sammanträde i fullmäktigesalen i kommunhuset meddelas detta på kommunens webbplats. Fram till dessa hålls sammanträdena på Kulturscenen på Korsbackaskolan. Ingången till Kulturscenen är via skolans innergård.

Minska risken för smittspridning

För dig som planerar att närvara gäller såklart den viktigaste regeln just nu - om du har förkylningssymptom stannar du hemma. Är du på plats tänk på att ha tvättat händerna noga innan du anländer, hosta och nys i armvecket och undvik att röra vid ansiktet och ögonen.