Håll ögonen öppna för Kulturskolans konstutställning i Kävlinge centrum under jul och nyår.

Konstutställning utomhus under jul och nyår

Under jul- och nyårshelgerna blir det en coronaanpassad konstutställning utomhus i Kävlinge centrum. Det är några av bildeleverna från Kulturskolan som ställer ut sina verk på utomhusaffischer vid ljusträdet vid Torget.

Med tanke på att smittspridningen av Covid-19 ökar i samhället igen har kommunen valt att göra en utomhusutställning. Förhoppningsvis kan utställningen värma och beröra alla som passerar förbi nu i vintermörkret.

Det är barn och unga från kursen Fantasi och färg som fritt har fått skapa bilder ur sin fantasi. Åtta elever har valts ut till utställningen. Deltagande konstnärer är Ellen André, Evelina Arvidsson, Filip Russell, Hanna Pettersson, Isabel Helm, Klara Persson, Minna Larsson och Oskar Overgaard.

- Det var inte lätt att välja ut endast åtta av alla de fantastiska verk som har skapats under terminens kurser. Jag har försökt ta med bilder där eleverna riktigt visat bredden på sin fantasi, säger Sissel Gustafsson, som är bildlärare på kursen.

Kulturskolan i Kävlinge kommun är otroligt populär med ett brett sortiment av olika kulturella ämnen och en hög kunskapsnivå hos lärarna. Tyvärr är det lång kö just till kursen Fantasi och färg, eftersom nästan ingen elev som börjat kursen vill sluta. Läs mer om utbudet och ansök via Kulturskolans webbplats på kavlinge.se/kulturskolan.

Tid: Fram till 14 januari 2022
    Plats:
    Vid korsningen Västergatan, Mårtensgatan och Torget, där ljusträdet står.