Nästa vecka uppmärksammas psykisk hälsa i hela Skåne – var med du också!

Nästa vecka uppmärksammas psykisk hälsa i hela Skåne – var med du också!

Nästa vecka anordnas Skåneveckan för psykisk hälsa – en vecka för ökad kunskap kring psykisk hälsa och ohälsa. Veckan samordnas av Studieförbundet Vuxenskolan på uppdrag av Region Skåne. I hela Skåne arrangeras seminarier, kulturarrangemang och mötesplatser för att uppmärksamma ämnet.

Mellan den 9 och 15 oktober arrangeras flera evenemang här i Kävlinge kommun. Att djur och natur har positiva effekter på oss människor märks i utbudet. Förutom flera intressanta föreläsningar blir det också tipspromenad och vandring med alpackor. Du hittar hela programmet i evenemangskalendern. Samtliga evenemang är kostnadsfria men föranmälan krävs.

Skåneveckan för psykisk hälsa hölls första gången 2010 och arrangeras sedan dess över hela Skåne under vecka 41 varje år. Läs mer på www.skaneveckan.comdär också alla evenemang i Skåne finns listade.