Illustration av Stationsstaden, KKB Fastigheter

Ökad byggtrafik och trafikomläggning då Stationsstaden växer vidare

Med start i september och 18–24 månader framöver kommer framkomlighet och parkeringsmöjligheter i anslutning till Stationsstaden och kringliggande gator att påverkas av trafikomläggningar. Bilister och cyklister kommer att omdirigeras.

Stationsstaden och Kävlinge kommun växer så det knakar med bland annat nya bostäder. För att undvika att byggtrafik, bilister och cyklister möts kommer därför trafiken kring Stationsstaden att omdirigeras och skyltning sättas upp som stöd för bilister och cyklister. Bilister som har för avsikt att parkera på eller intill berörda gator bör göra det först efter att de tagit TA-planen i beaktning.

Skyltningen och trafikomläggningen tar vid i slutet av augusti/början av september och beräknas pågå i 18–24 månader. Gator och ytor som påverkas är främst:

• Expeditionsgatan
  • Ångloksgränd
  • Drömgatan
  • Signalgatan
  • Stationstorget

Begränsad framkomlighet vad gäller ytorna kring BoKlok smygstartade redan i somras och kommer att fortsätta under hösten. Gatorna som påverkas är fortsatt:

• Banvaktsgränd
  • Tågmästargatan