Restaurangen på Billingshäll stängs för renovering den 4 november

Restaurangen på träffpunkt Billingshäll kommer att stängas för renovering i november. Renoveringen planeras att pågå i ungefär 6–8 månader. Istället välkomnas lunchgäster till Kullagårdens restaurang.

Fredagen den 4 november stänger restaurangen på Billingshäll för renovering. Måndagen den 7 november öppnas Kullagårdens lunchservering för allmänheten på vardagar mellan klockan 11:45-13:00. Menyn kommer att finnas på kavlinge.se. Kullagården kommer att vara öppen så länge renoveringen pågår på Billingshäll.

Även Salongen på Billingshäll kommer att renoveras. Ambitionen är att renoveringen sker efter årsskiftet så att inga bokningar ska bli berörda.

Renoveringen gör det möjligt för Måltidsservice att samla måltidsproduktionen för äldreomsorgen under ett tak. Förutom att byta ut alla ytskikt kommer köket alltså att anpassas för att hantera ökad produktion och distribution av måltider. Efter renoveringen kommer samtliga måltider inklusive kylda måltider till ordinärt boende att produceras och levereras från köket på Billingshäll.