Visionsbild för det nya Lödde centrum. Vad ska torget heta? Nu är det dags att rösta fram bästa namnförslaget.

Rösta! Vad ska torget i nya Lödde centrum heta?

En traditionell stadsmiljö med bostäder, gågator, torg, handel och service väntas ta form vid nya Lödde centrum. I detaljplanen finns plats för fyra stadskvarter, centrumfunktioner, underjordiskt parkeringsgarage och nya gator. I hjärtat av detta nya Lödde centrum kommer ett torg att bli den naturliga mötesplatsen, som kopplar samman gågatorna och prioriterar fotgängare och cyklister.

När vi i våras efterlyste namnförslag på torget fick vi många fina idéer. Kävlinge kommuns namngrupp har gått igenom alla förslag och kommit fram till några lämpliga namn. Genom att klicka på länken till omröstningen kan du se namnförslagen och vara med och rösta fram din favorit.

Rösta från och med onsdag 22 september genom att gå in på vår röstningssida: https://bit.ly/3tWdsZn

Omröstningen är öppen från 22 september till den 19 oktober 2021.

Joacim Dahlberg

Planarkitekt 046-73 91 77