SFI-undervisning för dig från Ukraina

SFI-undervisning för dig från Ukraina

I höst erbjuds alla vuxna på flykt från Ukraina undervisning i svenska för invandrare, sfi, på Lärcentrum i Kävlinge. Undervisningen startar den 4 september – anmäl dig så snart som möjligt.

Från och med höstterminen 2023 kommer alla över 20 år som är på flykt från Ukraina att erbjudas svenskundervisning i form av sfi (svenska för invandrare) på Lärcentrum i Kävlinge. Sfi-undervisningen är kostnadsfri. Den ger grundläggande kunskaper i det svenska språket och kunskaper om det svenska samhället.

Anmäl dig på Lärcentrum

Är du intresserad av sfi? Anmäl dig så snart som möjligt. Du anmäler dig genom att besöka Lärcentrum på Unionsgatan 8 i Kävlinge en tisdag eller onsdag mellan klockan 08:00 och 12:00. Då finns Jonna Rosén, integrationshandläggare på Kävlinge kommun, på plats för att hjälpa dig att fylla i anmälan.

Har du frågar är du välkommen att kontakta Jonna Rosén via e-post jonna.rosen@kavlinge.se eller telefon 046-739456.

Varmt välkommen med din anmälan!

Доброго дня усім.

Наразі зрозуміло, що з 4 вересня українцям запропонують SFI в Навчальному центрі в Kävlinge.

Якщо ви зацікавлені, надішліть заявку якнайшвидше, відвідавши Lärcentrum, Unionsgatan 8 у Kävlinge, щовівторка та щосереди з 08.00 до 12.00. Тут Jonna Rosen допоможе вам заповнити реєстрацію.

Якщо у вас виникли запитання, ви можете зв’язатися з Jonna Rosen.

jonna.rosen@kavlinge.seабо за номером телефону 046-739456.