Just nu söker vi ungdomar till vårt entreprenörsprogram under sommarlovet 2024.

Sommarliv 2024: Ett sommaräventyr i entreprenörskap!

Sommarliv är ett program där ungdomar får chansen att skapa sitt eget sommarjobb, lära sig mer om entreprenörskap och träffa likasinnade under sommarlovet. Vill du veta mer - kom på informationsträff under april. Ansök senast 3 juni, men gärna tidigare.

Sommarliv är ett unikt samarbete mellan Kävlinge kommun, Lomma kommun, Nyföretagarcenter Syd, Region Skåne, Sparbanken Skåne och Swedbank som ger ungdomar chansen att förverkliga en företagsidé under sommarlovet. Alla som är 16–19 år, går i årkurs 9 eller på gymnasiet och bor i Kävlinge kommun eller Lomma kommun kan anmäla sig.

Programmet startar direkt efter skolavslutningen med en två veckors kick-off med duktiga inspiratörer, en handledare samt nätverk och mentorer som följer och stöttar ungdomarna hela vägen. Sommar-entreprenörerna får också chansen att visa upp sitt företag på en mässa på Center Syd och delta i Almedalsveckan kring ungt entreprenörskap. Dessutom ingår försäkring, startbidrag och en avslutningsaktivitet med utvärdering och diplom. Ansök senast den 3 juni.

Vad ingår i programmet?

• Kick-off-veckor: Inspirerande workshops för att ta fram affärsidé med mera.
  • Handledare och nätverk: Följer utvecklingen och stöttar när det behövs.
  • Marknadsföring: Presentera affärsidén på en mässa bland annat.
  • Försäkring och startbidrag: Vi ser till att du är trygg och har resurser att komma igång.
  • Avslutningsaktivitet: Utvärdering med diplom.

Tänk på att kick-off-träffarna är obligatoriska och sker vid 7 fysiska tillfällen mellan 13-24 juni.

Välkommen på infoträff om programmet

Vill du veta mer om Sommarliv 2024, antingen innan eller efter du ansökt, erbjuder vi en informationskväll vid två olika tillfällen. Anmäl dig till en av träffarna genom att skicka e-post till naringsliv@kavlinge.se. Uppge namn och vilken träff du vill delta på!

• 18 april kl. 16:30-18:00 (i Kävlinge)
  • 25 april kl. 16:30-18:00 (i Lomma).

Läs mer och ansök på kavlinge.se/sommarliv