På kavlinge.se/sommarlov kan du läsa mer om sommarlovsaktiviteter för alla åldrar och smaker.

Sommarlovsprogrammet 2021

Det finns något spännande för alla barn och unga under sommaren i Kävlinge kommun! Eller vad sägs om att programmera dina egna Roblox-spel, få chans på ett fint pris för varje sommarbok du läser eller prova på att hoppa 9 meter upp i luften på trampolin och studsmatta?

För de tävlingsinriktade
Häng med till K.A.P, Kävlinge aktivitetspark! Nyhet för i år är att du kan utmana polarna på RC-banan och låna RC-bil (radiostyrda bilar).

För de ressugna
Dröm dig bort till fjärran platser, tidsepoker och världar genom böckernas magiska kraft. På biblioteken kan du anmäla dig till Sommarboken med chans på fint pris för varje bok du läser.

För de kreativa
Kliv in i en magisk värld med hjälp av illustratören och konstnären Maja Lindberg. Utställningen finns tillgänglig till och med 29 juni i Löddeköpinge folketspark. Vill du skapa på egen hand? Alla barn är välkomna att skapa egna alster ur sin fantasi och lämna in på biblioteken innan 15 augusti. Mer information finns i evenemangskalendern

Se hela sommarlovsprogrammet på Kävlinge kommuns webbplats.

Ha ett härligt sommarlov!