Stöd och omsorg fullt ut trots snöovädret

Stöd och omsorg fullt ut trots snöovädret

Snöovädret som drog in över Skåne under gårdagen har gjort att Kävligne kommun har fått planera om vissa insatser inom omsorgen för äldre och funktionshindrade, men verksamheten är i full gång och alla som behöver stöd kommer att få det.

- Vi har fantastiskt bra och lösningsfokuserad personal på plats så vi löser vädrets utmaningar. Vissa insatser har vi fått planera om, men alla som behöver stöd från oss får det, säger Leila Misirli, chef för sektor Omsorg i Kävlinge kommun.

Det stökiga vädret gör att personalen dels har svårt att ta sig till och från arbetet och dels har haft svårare än vanligt att nå vissa omsorgstagare. Lösningarna har varit många för att få den viktiga verksamheten att löpa på med så få förändringar som möjligt. Bland annat har rutter fått läggas om, eftersom vissa vägar fungerar sämre att köra på. De mest nödvändiga insatserna har prioriteras och vissa besök har planerats om till senare på dagen.

- Vi jobbar på alla fronter för att snökaoset ska få så liten påverkan som möjligt och jag hoppas att anhöriga och omsorgstagare har överseende, säger Leila Misirli.

Leila Misirli

Sektorschef Omsorg 046-73 90 00 (vxl)