Nu vill Kävlinge kommun utreda och ta fram tidsplan för framtidens träffpunkter för seniorer, och efterlyser invånarnas synpunkter och önskemål. Först ut är Norredhed i Löddeköpinge.

Utvecklingsdialog - Framtidens träffpunkter för äldre

Hur ska vi utveckla kommunens träffpunkt för seniorer i Löddeköpinge? Dela med dig av dina tankar! Tillsammans formar vi idéer och lösningar för framtidens träffpunkter som bidrar till god hälsa och ett aktiv liv i Kävlinge kommun.

Träffpunkter för seniorer är en viktig plats för att stärka våra kommuninvånares hälsa så de kan hålla sig friska så länge som möjligt och leva aktiva och självständiga liv. En social plats dit du kan komma för en meningsfull vardag vilket bidrar till välmående. Nu vill Kävlinge kommun utreda och ta fram tidsplan för träffpunkternas framtid och utbud och vill veta invånarnas synpunkter och önskemål.

Norrehed i Löddeköpinge först ut

Eftersom storleken och förutsättningarna skiljer träffpunkterna åt, ligger nu först fokus på Norreheds träffpunkt i Löddeköpinge. Dialoger om kommunens andra träffpunkter kommer längre fram. Nu kan du vara med och forma idéer och lösningar på hur Norrehed kan utvecklas för att bidra till bättre hälsa för fler kommuninvånare. Skicka in dina idéer och tankar, och delta sedan på en utvecklingsdialog där Arbetet med framtidens träffpunkter kommer även kunna följas på kommunens webbplats.

Tillhör du en förening ser vi gärna att ni sammanställer era åsikter i ett och samma svarsformulär samt att för att så många som möjligt ska kunna delta.

Frågor om framtidens träffpunkt - Norrehed

Vi vill veta dina tankar och idéer utifrån följande frågeställningar :

• Hur kan vi göra aktiviteterna tillgängliga och öppna för alla seniorer?
  • Vilka öppettider ska vi ha på träffpunkten?
  • Vilka trivselregler ska vi ha? Ordning och reda, bemötande, hur får vi besökare till träffpunkten att känna sig sedda och välkomna?
  • Hur öppnar vi upp för nya föreningar att verka i våra lokaler?
  • Förslag på vad träffpunkten ska heta?
  • Vilken förtäring önskas finnas på träffpunkten och hur ska den bedrivas?

Bidra med dina förslag

Skicka in dina förslag senast 26 november.
Delta på digital utvecklingsdialog den 8 december, klockan 10-11:30.
Plats: Digitalt via plattformen teams, länk kommer att skickas ut efter anmälan.

Idéer och anmälan: Lämna dina förslag och anmäl dig till utvecklingsdialogen
Det går bra att bidra med idéer och inte delta på dialogen den 8 december. Alla förslag är välkomna!

Utvecklingsdialogen leds av Hälsofrämjande enheten.

Ann-Louise Christensen

Utvecklingsledare Sektor Omsorg 046-73 96 31