Vaccination av barn och äldre

Vaccination av barn och äldre

I veckan inleds vaccineringen av barn och ungdomar från 12 år i Kävlinge kommuns skolor. Samtidigt förbereds för en tredje dos vaccin på våra särskilda boenden och för personer med hemsjukvård.

Under en period på tre veckor, med start i vecka 41, kommer vårdcentralerna att vaccinera skolungdomar från 12 år på kommunens skolor.

Mer om tidsplan, vaccin och hur du som vårdnadshavare ger samtycke till vaccination på kavlinge.se

Dos tre på särskilda boenden

Denna vecka inleds även vaccination av dos tre på Kävlinge kommuns särskilda boenden och planeringen har påbörjats för att kunna erbjuda dos tre till personer med hemsjukvård. Vaccineringen görs i samarbete med vårdcentralerna.

Många faktorer spelar roll i planeringen, såsom när den andra dosen gavs och när vaccineringen av säsongsinfluensan görs. De som erbjuds vaccin kommer att kontaktas efter hand som det blir aktuellt.

Medborgarservice 046-73 90 00

100% välkommen!