15 kommuner till Event på Harjagersbadet

15 kommuner till Event på Harjagersbadet

Tisdagen 21 november kommer ett fullbokat event gå av stapeln på Kävlinge kommuns nya badhus Harjagersbadet. Mellan 10 - 15 kommer 15 kommuner från södra Sverige att få veta mer om Harjagersbadet och hur det kom till. Eventet sker i samverkan mellan Kävlinge kommun och företaget Medley som driver Harjagersbadet.

Press är välkomna att delta under hela dagen men är med fördel med under förslagsvis paneldebatten 13:45 med möjlighet till frågor under pausen 14:15.

Eftermiddagen bjuder på en paneldebatt kring "Kommunal eller privat drift" av badhus mellan Annsofie Thuresson (M), KSO i Kävlinge kommun; Lars Stjernkvist (S); och Sophia Ahlin (M), ordförande Kultur- och fritidsnämnden i Karlskrona kommun samt finansregionråd och gruppledare i Region Blekinge.

Schema för dagen:

Kl 10:00 Välkomstfika
Kl 10:15 Introduktion
Kl 11:00 Paus
Kl 11:10 Rundvandring i anläggningen
Kl 12:00 Lunch

Kl 12:45 Fördjupande föredrag: Kävlinges kommun
Kl 13:45 Paneldebatt: Kommunal eller privat drift?
Kl 14:15 Paus
Kl 14:25 Fördjupande föredrag: Medley
Kl 15:15 Avslutning och sammanfattning
Kl 15:30 Slut på dagen

Kontaktpersoner:

Danny Wu, Affärsutveckling Medley, danny.wu@medley.se
Markus Hegnelius, Kommunikatör Kävlinge kommun, markus.hegnelius@kavlinge.se

Välkommen till Kävlinge - mitt i naturen med å, hav och öppna landskap men ändå med flera städer på smidigt pendlingsavstånd. Vi formar framtiden! I Kävlinge kommun, med våra drygt 30 000 invånare, finns en stark drivkraft att göra verklighet av drömmar. Tillsammans skapar vi de bästa möjligheterna för alla människor att utvecklas och njuta av en hög livskvalitet. Det gör vi genom hög service och tillgänglighet, välfärdstjänster i framkant, trygga boendemiljöer, ett gott företagsklimat och en rik fritid för våra kommuninvånare.