Linda Nygren, Årets Entreprenör 2023

Årets Entreprenör är...

Energicenter i Kävlinge med Linda Nygren

Under kvällen korades Årets Entreprenör 2023 i Kävlinge kommun!

Stort grattis till vinnaren Linda Nygren som tog hem priset med följande motivering:

"Vinnaren av årets entreprenör i Kävlinge kommun 2023 är ett företag där entreprenörskapet har en stark prägel av att se varje individs behov, oavsett om det är en kund eller en av de anställda.
Företaget har uppvisat en kreativitet när de stött på utmaningar och lyckats behålla en stadig tillväxt även under utmanande år. Tillväxt i lagom takt, utan att tumma på verksamhetens kärnvärden.
Företaget brinner för att, tillsammans med andra, utveckla platsen Kävlinge, både för tvåbenta och fyrbenta medborgare."

Vi tackar samtliga nominerade för ert engagemang och driv!

Vesam Syd AB/Reglerprodukter AB med entreprenörerna bakom företagen; Alexander Åkesson, Fredrik Jeppsson, Christian Carlsson, Jonas Lövgren och Benny Persson

Bilcenter Syd AB med Angelo Borghol och Kim Solaric

Syftet med utmärkelsen Årets Entreprenör är att lyfta fram företag som är särskilt innovativa samt drivs utifrån ett socialt och miljömässigt hållbart perspektiv. Utmärkelsen fokuserar på följande kriterier:

• Entreprenörskap som är unikt lokalt eller globalt
  • Innovativa och nytänkande lösningar inom produktion, service eller försäljning
  • Entreprenörskap baserat på hållbarhet

Årets entreprenör utses av Kävlinge kommun tillsammans med företagarföreningarna Företagarna Öresund, Handelsplats Center Syd och Kävlinge Furulund Samverkan.

Välkommen till Kävlinge - mitt i naturen med å, hav och öppna landskap men ändå med flera städer på smidigt pendlingsavstånd. Vi formar framtiden! I Kävlinge kommun, med våra drygt 30 000 invånare, finns en stark drivkraft att göra verklighet av drömmar. Tillsammans skapar vi de bästa möjligheterna för alla människor att utvecklas och njuta av en hög livskvalitet. Det gör vi genom hög service och tillgänglighet, välfärdstjänster i framkant, trygga boendemiljöer, ett gott företagsklimat och en rik fritid för våra kommuninvånare.