Vackert belägna Barsebäckstrands camping lever vidare tack vare två eldsjälar. Foto: Linnett Andersen (2017)

Barsebäckstrands camping lever vidare - Avtal slutet med Camping i Kävlinge AB

Campingsäsongen vid Barsebäckstrands camping lider mot sitt slut, men planerna för nästa säsong är redan i gång. Den tidigare nedläggningshotade campingen kommer att leva vidare tack vare eldsjälarna tillika långliggarna Björn Moffat Hartzén och Torbjörn Nilsson.

Deras bolag Camping i Kävlinge AB har på prov drivit campingen sommaren 2023 och med goda resultat. Såväl gäster som kommunen är nöjda så Kävlinge kommun har därför slutit avtal med företaget att driva campingen på Barsebäckstrand i tre år med möjlighet till förlängning.

Välkommen till Kävlinge - mitt i naturen med å, hav och öppna landskap men ändå med flera städer på smidigt pendlingsavstånd. Vi formar framtiden! I Kävlinge kommun, med våra drygt 30 000 invånare, finns en stark drivkraft att göra verklighet av drömmar. Tillsammans skapar vi de bästa möjligheterna för alla människor att utvecklas och njuta av en hög livskvalitet. Det gör vi genom hög service och tillgänglighet, välfärdstjänster i framkant, trygga boendemiljöer, ett gott företagsklimat och en rik fritid för våra kommuninvånare.

Johan Douglies (M)

Ordförande Arbetsliv- och fritidsnämnden 0709-739021