Informationshub och vaccinations-drop-in i samarbete mellan Region Skåne, Kävlinge kommun och Länsstyrelsen i Skåne

Nu ska ännu fler covid-19-vaccineras i Kävlinge kommun

Kävlinge kommun gör gemensam sak med Länsstyrelsen Skåne och Region Skåne i syfte att informera om covid-19-vaccinet och samtidigt erbjuda kommuninvånarna möjligheten att vaccinera sig på Korsbackaområden det 25 november.

På Nordanväg 14, på Korsbackaområdet i en av KKB:s lokaler, kommer Region Skåne, Länsstyrelsen och Kävlinge kommun att finnas på plats för att informera om covid-19-vaccinet. Vuxna som är ovaccinerade eller som endast tagit en dos kommer dessutom att kunna vaccinera sig på plats.

Syftet med insatsen är att öka vaccinationsgraden ytterligare i Kävlinge kommun. Även om vaccinations-täckningen överlag är mycket god, så finns skillnader bostadsområden emellan. Det är bland annat detta som man hoppas kunna råda bot på genom att mobilisera och komma ut till kommuninvånarna.

För att försäkra sig om att alla kan ta del av informationen och möjligheten till vaccin kommer Länsstyrelsen Skåne att ha personal på plats som talar bland annat arabiska och engelska. Kävlinge kommun kommer också att sprida information om drop in-vaccinationen på fler språk än svenska.

Tid och plats

• Nordanväg 14, Korsbackaområdet i Kävlinge
  • Drop-in mellan klockan 12.00-17.00.

Hitta hit

Välkommen till Kävlinge - mitt i naturen med å, hav och öppna landskap men ändå med flera städer på smidigt pendlingsavstånd. Vi formar framtiden! I Kävlinge kommun, med våra drygt 30 000 invånare, finns en stark drivkraft att göra verklighet av drömmar. Tillsammans skapar vi de bästa möjligheterna för alla människor att utvecklas och njuta av en hög livskvalitet. Det gör vi genom hög service och tillgänglighet, välfärdstjänster i framkant, trygga boendemiljöer, ett gott företagsklimat och en rik fritid för våra kommuninvånare.

Anneli Nilsson

Sektorchef Arbetsliv och fritid 046-73 92 15