Leila Misirli tillträder som ny chef för sektor Omsorg i Kävlinge kommun den 1 september 2021

Ny chef utsedd för sektor Omsorg i Kävlinge kommun

Leila Misirli blir ny chef för sektor Omsorg i Kävlinge kommun. Hon kommer närmast från tjänsten som förvaltningschef för omsorgsförvaltningen i Staffanstorps kommun.

- Jag har verkligen glad och stolt över att ha fått förtroendet att leda sektor Omsorg i Kävlinge kommun. Sektorn har ett oerhört viktigt uppdrag och verksamheten spelar stor roll för många Kävlingebor. Jag tycker att det ska bli roligt att få bidra i detta arbete, och ser mycket fram emot att göra det tillsammans med medarbetare, chefer och förtroendevalda, säger Leila Misirli.

De senaste åren har Leila Misirli arbetat i Staffanstorps kommun i bland annat rollen som förvaltningschef för omsorgsförvaltningen i Staffanstorp med ansvar för äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri och kommunal hälso- och sjukvård. Leila har en fil mag i sociologi har tidigare även varit chef för kansli- och utvecklingsavdelningen på Sociala resursförvaltningen i Malmö stad.

- Jag är väldigt nöjd med att vi har rekryterat Leila Misirli till uppdraget. Leila har i våra samtal visat stort intresse för Kävlinge kommun och har rätt kompetens och erfarenhet för att ta vår omsorgsverksamhet vidare mot målet Sveriges bästa omsorg. Jag ser framemot att hälsa Leila välkommen till Kävlinge kommun och tillsammans utveckla vår organisation, säger kommundirektör Mikael Persson.

Lelia Misirli tillträder sin tjänst den 1 september 2021 och efterträder Ann-Louise Christensen som går in i ett nytt uppdrag med att bland annat utveckla och koordinera arbetet med sjukvård i hemmet, som är en viktig framgångsfaktor för att klara den framtida demografiutmaningen.

Mikael Persson

Kommundirektör 046-73 91 76