Pressmeddelande -

Tilldelningsbeslut av extern utförare för driften av två gruppboenden enligt LSS i Furulund

Kommunen har idag tecknat ett tilldelningsbeslut med Humana LSS Sverige AB för driften av två gruppboenden enligt LSS i Furulund: Kungsgatan 39 och Solgatan 4.

Med tilldelningsbeslutet följer en avtalsspärr på 10 dagar. Under denna period får inte Kävlinge kommun ingå avtal med den tilldelade leverantören. Övriga leverantörer som lämnat anbud kan under denna tid ansöka om överprövning av beslutet. Detta görs i förvaltningsrätten.

Vid utebliven överprövning är tillträdesdag för Humana LSS Sverige AB den 1 november 2021.

Kävlinge kommun eftersträvar minsta möjliga förändring för brukarna då vi värnar om deras trygghet och välmående. Vidare så kommer all personal, på båda enheterna, att erbjudas fortsatt anställning med oförändrade anställningsvillkor.

Ann-Louise Christensen, sektorchef Omsorg
ann-louise.christensen@kavlinge.se