Hur många citroner behövs för att städa ett hus? Är det miljövänligt att städa med livsmedel?

Välkommen till höstens intressantaste frukostseminarium den 25 oktober kl. 8.00-9.30 i Stockholm, där KTF reder ut begreppen kring miljövänlig städning.

Fungerar verkligen de klassiska husmorstipsen om städning? Är citron och ättika lika effektivt och dessutom miljövänligare än vanliga rengöringsmedel? Varför fungerar bakpulver mot beläggningar i vasken? Blir kläderna rena av tvättnötter och är det vettigt att putsa silver med ketchup? Tipsen på hur vi ska städa miljövänligt och kemikaliefritt når oss allt oftare. Men vad menar vi med miljövänligt? Och går det verkligen att städa utan kemikalier?

Seminariet vänder sig till journalister, bloggare och intressenter i tvätt- och rengöringsbranschen.