Swedish Beauty Awards presenterar 2019 års nomineringar i kategorierna Kosmetik 1 och Kosmetik 2

Efter fyra månaders omfattande juryarbete presenteras nu nomineringarna för produkter i kategorierna Kosmetik 1 och Kosmetik 2. Närmare 560 bidrag anmäldes i år till Swedish Beauty Awards fyra olika tävlingskategorier. Efter en utförlig anmälningsprocess med tillhörande regler och produktmotiveringar testar de handplockade jurymedlemmarna produkterna noggrant och ger poäng efter följande parametrar; känsla och konsistens, om produkten lever upp till vad den lovar, design, förpackning, användarvänlighet, doft, innovation och nyskapande.

”I år har juryarbetet varit extra roligt. Så många fina, högkvalitativa produkter som finns på marknaden. Jag blir så glad att branschen har utvecklats så mycket. Självklart blir det ju också då extra svårt att välja ut guldkornen. Men jag tycker verkligen vi har lyckats.” Annica Joensuu – Ordförande i Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation och jurymedlem Kosmetik.

”Juryarbetet har varit både krävande, lärorikt och väldigt roligt. En av det bästa upplevelserna har varit att vi jurymedlemmar har så pass olika bakgrund och erfarenhet. Det ger testandet nya perspektiv och definitivt många olika åsikter vid jurymötena. Den största utmaningen har varit Årets Serum och Årets Klassiker. Serum för att det tar lång tid att testa och Årets Klassiker för att det är så många olika parametrar som spelar in i vad en klassiker är.” Elin Fagerberg – Skribent, bloggare och jurymedlem Kosmetik.

Är du nyfiken på en enskild produkt, tveka inte att höra av dig så guidar vi vidare till rätt person för mer information.

Alla nomineringar presenteras på Swedish Beauty Awards hemsida.