Nu lanserar Kentima version 6.2 av Ethiris VMS

Ethiris Video Management Software 6.0 fick stor uppmärksamhet på Ifsec-mässan i London. Skalbarheten, användarvänligheten och den stora flexibiliteten är bara några av fördelarna som gör att systemintegratörer och slutanvändare väljer Ethiris. I version 6.2 av Ethiris har vi främst kompletterat programmet med fler språk och efterfrågade funktioner.

Nu finns det totalt 16 språk i Ethiris Client
Det har tillkommit ytterligare ett språk, holländska, till Ethiris Admin och Ethiris Client. Detta innebär att det finns 16 språk till Ethiris Client och 8 språk till Ethiris Admin.

Fler grafiska möjligheter i klientvyer
Flera nya funktioner har lagts till för kontrollen Knapp. Bland annat kan man nu styra synligheten på knappen, byta ikon i den samt välja att knappen håller signalen aktiv för den kopplade variabeln under en inställbar tid (pulsar signalen). Även kontrollerna Textfält och Lysdiod är uppdaterade. För dessa kontroller kan man nu styra synligheten med hjälp av en variabel.

Fast buffringstid i Ethiris Client
Sedan tidigare finns det en automatisk buffringsfunktion i Ethiris för att skapa en jämn livevideoström för kameror som sänder sina bilder intermittent. Denna funktion har nu utökats med möjligheten att även sätta en fast tid för buffring.

Nya fjärrstyrningskommandon
Förbättringar har också gjorts i fjärrstyrningsfunktionerna i Ethiris. Det är nu möjligt att starta och stoppa uppspelning av ljudfiler via fjärrstyrning av klienter. Fjärrstyrda popupfönster stödjer nu även visning av klientvyer som är dolda i klienten.