K-rauta tar nya tag i gubbtung handelsbransch

K-rauta tar nya tag i gubbtung handelsbransch

Dagens Industri har intervjuat varuhuschefen i Täby, Janette Fällman, om hur det är att arbeta i en mansdominerad bransch.

Utdrag från artikeln:

K-rautas varuhus i Täby, där Janette Fällman nu är chef, har en kvinnodominerad ledningsgrupp, fyra kvinnor och två män, vilket är unikt i branschen. Av de anställda på varuhuset är 43 procent kvinnor.

Kvinnorna har också blivit fler bland kunderna i byggvaruhusen.

”Det är också kvinnorna som bestämmer över mycket av inköpen, som golv och tapeter men även större projekt som kök och badrum. Här tror jag att den stora ökningen av inredningstidningar och tv-program har spelat stor roll för utvecklingen.”

Du kan läsa hela artikel på Dagens Industri