Trump vill bygga 10 meter hög mur i Stockholm

Trump vill bygga 10 meter hög mur i Stockholm

I K-rautas senaste reklamfilm berättar Trump om sin plan att bygga en 10 meter hög trädgårdsmur i Stockholm. Men K-rautas projektplanerare får Trump på bättre tankar.

Inför trädgårdssäsongen lanserar K-rauta en ny kampanj där man lyfter sitt sortiment av mur- och marksten och samtidigt anspelar på Donald Trump. Att bygga en 10 meter hög trädgårdsmur och sen skicka fakturan till grannen är inte det trevligaste sättet att bygga en mur på – i alla fall inte enligt K-rauta.

- För K-rauta finns det en relevant koppling till Donald Trump eftersom ett av de mest omtalade bygg- och renoveringsprojekten just nu är bygget av muren mot Mexiko. Men vi tycker att det finns bättre sätt att bygga murar på än det sätt Donald Trump planerar och med kampanjen vill vi visa att vi gärna hjälper till att planera trevliga trädgårdsmurar som grannar kan umgås över, säger Karolina Åhs, marknadschef på K-rauta.

Den Trump som figurerar i reklamfilmen är Karolin Trump, en kvinna hemmahörande i Stockholm. Utöver själva efternamnet har hon inget gemensamt med den mer kända Donald Trump som filmen anspelar på.

- Jag blev tillfrågad att vara med i reklamfilmen eftersom jag har samma efternamn som Donald Trump och tackade ja till att hjälpa sprida budskapet att det finns trevligare sätt att bygga murar på än det som planeras vid dem amerikanska gränsen. Personligen tycker jag det är trevligt med låga trädgårdsmurar så att man kan fortsätta prata med grannarna, säger Karolin Trump.

Syftet med kampanjen är att inför trädgårdssäsongen visa att K-rauta kan hjälpa dig med inspiration, sortiment och handfasta tips inför bygg- och renoveringsprojekt i trädgården. Kampanjen är framtagen av reklambyrån TBWA Stockholm.

Se filmen här.