Islossning på Stureplan, Kungsportsplatsen och Stortorget startar grillsäsongen

Islossning på Stureplan, Kungsportsplatsen och Stortorget startar grillsäsongen

Ser du ett isblock på stan i Stockholm, Göteborg eller Malmö de närmaste dagarna är det en hyllning till våren och devisen; Det som göms i snö, kommer upp i tö. Det är byggvaruhuskedjan K-rauta som står för hyllningen till våren och ställer ut ett tjugotal isblock i Sveriges största städer.

Gillar du att grilla finns det all anledning att leta upp ett av de här isblocken. Inuti varje finns nämligen en kvalitetsgrill från K-rauta och Weber. Den förste som kan lyfta ut grillen från isblocket får den.

K-rauta vill på det här viset pusha för att det nu, efter en lång vinter börjar bli dags att komma ut ur våra mentala iden. Efter månader av mörker börjar hus och trädgård komma ur sitt vinteride. Plötsligt stiger både temperaturen och lusten att bygga en altan, fixa till trädgården, lägga nytt golv eller vårstäda ordentligt i garderoben.

— När snön smälter undan upptäcker vi det som behöver göras i trädgården. Vi ser saker och ting i ett annat ljus och ser fram emot sommaren, säger Petra Binken, marknadschef på K-rauta och fortsätter:

— Vi vill på vårt eget sätt fira att våren är här och tyckte att ställa ut isblock med grillar på centrala platser i Stockholm, Göteborg och Malmö passar bra. Speciellt för dem som lyckas få med sig en grill hem. Det som göms i snö, eller is, kommer upp i tö.

Isblocken finns under de närmaste dagarna (tills de smälter bort) på Stureplan i Stockholm, Kungsportsplatsen i Göteborg och på Stortorget i Malmö.

På K-rautas övriga orter står det ett isblock utanför entrén till varuhusen. Den person som går förbi vid exakt rätt tidpunkt kan ta med sig klotgrillen hem.

För mer information, vänligen kontakta:
Petra Binken, marknadschef K-rauta AB Tel: +46 (0)70 431 69 77,
e-post: petra.binken@k-rauta.se

Följ hur ett av isblocken smälter live på: