K Bygg & Grund – ett proffscenter med allt inom VA, grund och byggnation

K Bygg & Grund – ett proffscenter med allt inom VA, grund och byggnation

Idag öppnar K Bygg & Grund i Västberga, Stockholm. K Bygg & Grund är en ny partner för allt inom VA, grund och byggnation. Här finns kompetent personal som servar VA- och Byggentreprenörer, så att de får mer tid för sina kunder och stora byggprojekt.

”Vi har valt att öppna ett proffscenter som är en proffsbutik och mötesplats under ett tak. Att öppna ett renodlat proffscenter är ett led i Keskos satsning på de svenska proffskunderna inom bygg och entreprenad. Keskos etablering av K Bygg & Grund baseras på många års kunskap om de svenska proffskundernas vardag och specifika behov”, säger Endre Espeseth, landschef Kesko Sverige.

”En etablering i Västberga ger oss ett bra centralt läge i södra Stockholm och är en del i vår etableringsstrategi för storstockholmsområdet. Med denna satsning vill vi visa att vi är en stark partner och leverantör för att byggproffs ska lyckas med sina projekt och ha mer tid för sina kunder”, fortsätter Endre.

”Vi ser att det saknas en aktör på marknaden som har ett helhetsgrepp kring VA, grund och byggnation. Att fokusera på det området kräver en gedigen kunskap om material, teknik samt om byggprojektens alla utmaningar och möjligheter. Vi har rekryterat några av de bästa i branschen som nu står redo att serva våra proffskunder”, säger Stefan Pageryd, COO K Bygg & Grund, Kesko Sverige.

Det nya proffscentret på Västberga Allé 50, i området Västberga i södra Stockholm, består av butik, mötesplats, stor bygghall under tak för virke, byggmaterial och andra skrymmande produkter samt en utvändig byggård.

K Bygg & Grund erbjuder ett brett sortiment inom VA, grund och byggnation samt har öppettider anpassade för proffs. Hos K Bygg & Grund finns även offert- och teknisk support, transport- och logistiktjänster via hub, support för mängdberäkning, K-ritningar för VA/grund, sågservice, maskinuthyrning och byggrådgivning. Utöver detta har K Bygg & Grund kundanpassade leveranser med stort beställningssortiment och direktleveranser. K Bygg & Grund är en one-stop-shop för proffs.

Kesko fortsätter att driva K-rauta för proffs inom befintliga K-rauta varuhus.

Endre Espeseth, landschef Building and Technical Trade, Kesko Sverige,
endre.espeseth@onninen.com, +46 70 431 69 60
Stefan Pageryd, COO K Bygg & Grund, Kesko Sverige,
stefan.pageryd@k-rauta.se, +46 70 431 69 50
Alina Roos, presskontakt Building and Technical Trade, Kesko Sverige,
alina.roos@k-rauta.se, +46 70-431 69 68

Kesko och K Group bygg- och teknisk handel

K-rauta, K Bygg & Grund samt Onninen är en del av K Group som är bildat av det finska bolaget Kesko och även inkluderar K-retailers. K Group är den tredje största detaljhandelskedjan i norra Europa. K Group bygg- och teknisk handel, med cirka 20 000 anställda, har ett omfattande utbud av produkter för såväl proffs som slutkonsument. Försäljningen sker genom ett omfattande butiksnätverk, e-handel och digitala tjänster.

Läs mer: K-rauta.se Onninen.se Kesko.com, Kbyggogrund.se

Du får detta meddelande då vi tror att du är intresserad av vår bransch.Vill du inte ha dessa meddelande i framtiden, maila alina.roos@k-rauta.se