Kesko Sverige satsar på nytt proffscenter i Västberga, Stockholm

Kesko Sverige satsar på nytt proffscenter i Västberga, Stockholm

Kesko öppnar ett nytt proffscenter i Västberga, Stockholm. Det blir en bygghandel, och mötesplats för den professionella hantverkaren. Att öppna ett renodlat proffscenter är ett led i Kesko´s satsning på proffskunderna.

Det nya proffscentret på Västberga Allé i området Västberga kommer att bestå av 1500kvm butik och 2000kvm stor bygghall under tak med bilinfart för virke, byggmaterial och andra skrymmande produkter, samt en utvändig gård om ca 1000 kvm Utöver detta erbjuder proffscentret öppettider anpassade för proffs, snabb och enkel varuhantering, pålitliga leveranser, brett lager och beställningssortiment, hög personlig service samt en mötesplats för alla hantverkare. Öppning planeras ske vid årsskiftet 2018/2019

”I Västberga testar vi vårt första renodlade proffscenter. Idag har vi fyra proffsinriktade avdelningar integrerat i befintliga K-rauta varuhus i Stockholm samt en distributionshubb i Järfälla som hanterar Storstockholms kundleveranser. Proffscentret i Västberga med sin närhet till citykärnan kommer att anpassas till företagskunder, som uppskattar snabb tillgänglighet, nischat sortiment och hög personlig service för order, offert och teknisk support, ”säger Stefan Pageryd, Proffsansvarig Kesko Sverige”

”En etablering i Västberga ger oss ett bra centralt läge i södra Stockholm och är en del i vår etableringsstrategi för Storstockholmsområdet. Med denna satsning vill vi visa att Kesko är en stark partner och leverantör för att byggproffs ska lyckas med sina projekt och ha mer tid för sina kunder. Vi har såväl bredden som nischen i vårt sortiment.” säger Endre Espeseth, landschef K Group’s Building and Technical Trade, Sverige”

Stefan Pageryd stefan.pageryd@k-rauta.se, +46 704316950 , B2B ansvarig K-rauta

K Group bygg- och teknisk handel

Onninen och K-rauta är en del av K Group som är bildat av det finska bolaget Kesko och även inkluderar K-retailers. K Group är den tredje största detaljhandelskedjan i norra Europa med cirka 45 000 anställda.
K Groups bygg- och teknisk handel har ett omfattande utbud av produkter för såväl proffs som slutkonsument. Försäljningen sker genom ett omfattande butiksnätverk, e-handel och digitala tjänster.

Läs mer: K-rauta.se Onninen.se Kesko.com

Du får detta meddelande då vi tror att du är intresserad av vår bransch.Vill du inte ha dessa meddelande i framtiden, maila alina.roos@k-rauta.se