Erika Skalman (Head of eCom & Digital) och Daniel Ahlqvist (COO K-Rauta)

K-Rauta är årets e-handlare 2023

För andra året i rad vinner bygg- och heminredningskedjan K-Rauta det prestigefyllda priset Årets e-handlare inom kategorin Renovering & Bygg som ges ut av PriceRunner. Tusentals konsumenter har utsett K-rauta.se till den bästa e-handeln inom sin kategori.

PriceRunner utser de bästa e-handlarna i Sverige, där de allra främsta online-butikerna är med och tävlar inom tjugo olika produktsegment och kategorier. Finalisterna röstas fram av kunder och utvärderas av en extern jury genom så kallad ”mystery shopping”. De lägger bland annat beställningar och har kontakt med kundservice för att sätta servicen på prov hela vägen. K-Rauta utmärkte sig återigen och blev stolt vinnare av Årets e-handlare inom Renovering & Bygg! K-Rauta var även finalist inom kategorin Badrum.

Juryn kom med följande motivering:

”Vinnaren inom Renovering & Bygg har byggt upp en imponerande plattform för händiga hemmafixare och proffsbyggare. Med sitt lekfulla och kreativa produktutbud har K-Rauta gjort det enkelt och roligt för kunderna att ta sig an även de mest ambitiösa renoveringsprojekten.”

– Att vinna Årets e-handlare inom Renovering & Bygg gör oss stolta! Och för andra året i rad! Det är ett bevis på att kunderna uppskattar det arbete som våra fantastiska medarbetare lägger på att utveckla vårt konsumenterbjudande. För oss är kund och kvalitet alltid i fokus och för att förbättra kundupplevelsen har vi bland annat infört miljömärkning av produkterna i webbshoppen, för att hjälpa kunderna att göra mer hållbara val. Vi fortsätter jobba med att stärka kundupplevelsen i alla kanaler, vilket säkerställer en hög servicenivå genom hela kedjan. Ett exempel på det är att vi lanserat installationstjänster både online och i butik. Vi jobbar ständigt med att förenkla för online-kunden genom att förbättra sökfunktion och relevans i produkter och inspiration genom hela vistelsen på hemsidan, säger Daniel Ahlqvist, COO, K-Rauta.

Om PriceRunners tävling Årets e-handlare
Årets e-handlare är ett pris som har delats ut av PriceRunner till Sveriges bästa online-butiker sedan 2006. Det finns 20 olika kategorier som får varsin vinnare, och en av dessa utses till Årets e-mästare, dvs den butik som är bäst överlag. För att vara med och tävla om utmärkelsen måste butikerna bland annat ha verifierade kundomdömen som har inkommit under de senaste 6 månaderna. För att komma vidare i tävlingen måste butikerna samla in röster från konsumenterna.