K-rauta bjuder upp till dans i vårens utomhuskampanj

K-rauta bjuder upp till dans i vårens utomhuskampanj

Våren hos K-rauta startar med en kampanj som fokuserar på utelivet. För att visa hur en renovering går till har K-rauta rustat upp en gammal dansbana och i reklamfilmen får vi följa festkvällen när dansbanan återinvigs. De kulörta lyktorna tänds i skymningen, orkestern bjuder upp till dans, Jarmo hälsar välkommen, och drömmen från förr blir verklig tack vare K-rauta.

I mitten av 50-talet invigdes Skå festplats, vackert belägen i ett skogsparti på Färingsö i utkanten av Storstockholm. Under de kommande decennierna var det en naturlig mötesplats för traktens ungdomar men småningom avtog intresset och under många år stod festplatsen öde. Inför sommaren har K-rauta renoverat, fräschat upp och inrett dansbanan – och festplatsen har fått nytt liv igen.

"Samarbetet med K-rauta har inneburit ett viktigt bidrag i arbetet att nå vår vision och förverkliga drömmarna om vad festplatsen ska kunna vara nu och i framtiden. Det har underlättat enormt, och vi ser verkligen fram emot att öppna för säsongen och visa upp vår nya dansbana – den är vi riktigt stolta över", säger Erik Glaad, producent på Skå Festplats.

I K-rautas kampanj figurerar flera lokala profiler som har starka minnen från Skå festplats. En av dem är Inger Hedin som i mitten av 60-talet var en flitig besökare på Skå festplats. Det var på den gamla dansbanan hon träffade sin man, Sven, som även han är med i reklamen. Kampanjen startar den 12:e april och kommer att synas i TV, digitala kanaler samt i K-rautas egna kanaler så som varuhus, hemsida, direktreklam, nyhetsbrev, kundtidning och Facebook.

"Renoveringen av dansbanan syftar till att synliggöra att K-rauta alltid finns där som en hjälpande hand. Att vi har hjälpt Skå Festplats att förverkliga sin dröm om uteplatsen känns väldigt bra då det är många som kan ta del av detta. Oavsett projekt så hjälper K-rauta dig att förverkliga dina drömmar om utelivet och har allt du behöver, oavsett hur drömmen ser ut", säger Hanna Riberdahl, marknadschef K-rauta.

"Det som behövs för en renovering eller för ett utomhusprojekt finns i samtliga K-rauta varuhus. Dessutom kan kunder som behöver hjälp boka en tid hos en projektplanerare i varuhuset. Projektplanerarenkan stötta våra kunder att förverkliga sina projektdrömmar", avslutar Hanna.

Sommarsäsongen på Skå Festplats 2018 drar igång den 6:e juni och under de följande månaderna kommer föreningen för första gången ha kontinuerliga öppettider från onsdag till söndag.

Bakom reklamkampanjen står TBWA Stockholm.

Se reklamfilmen här: https://www.youtube.com/watch?v=TfC9U7v3BCg&feature=youtu.be
Ta del av kampanjen på krauta.se

För mer information kontakta; Hanna Riberdahl, hannah.riberdahl@k-rauta.se, +46 72 1746978, Marknadschef K-rauta