K-Rauta förstärker badrumssortimentet med Hafa – ett efterfrågat varumärke bland kunderna

En stor satsning görs på badrum inom hela K-Rauta, som nu återinför och förstärker sitt erbjudande med Hafas badrumsmöbler. Hafa är ett av Sveriges mest kända badrumsvarumärken med högt designvärde och hög kvalitet som ger lång hållbarhet. Därför återintroducerar nu K-Rauta Hafas badrumsmöbler i sitt sortiment.

− Våra kunder känner väl till och efterfrågar varumärket Hafa, eftersom vi sålde Hafa förut. Därför är vi extra glada över att igen kunna erbjuda Hafa i alla våra varuhus, säger Camilla Silfverberg, Marknadschef för K-Rauta.

− Vi känner varandra väl eftersom vi har samarbetat tidigare, genom bland annat vårt redan etablerade varumärke Noro, som är en del av HBG, dvs Hafa Bathroom Group, säger Patrik Sundberg, tf Kategorichef för Badrum hos K-Rauta.

Hafa har funnits sedan 1962, vilket borgar för hög kvalitet och hållbara produkter över tid. Hafa lämnar hela 25 års garanti på badrumsmöbler och IglooPro Duschsystem. Satsningen stärker Hafas distributionskraft.

− För oss på Hafa är det en självklarhet att kunderna som vill köpa Hafas badrumsinredning ska kunna köpa dem i K-Rautas varuhus. Vi vill gärna utvecklas tillsammans med K-rauta och kunna erbjuda fler kunder Hafas badrumslösningar, säger Eva Östergren, Marknadschef för Hafa.

I K-Rautas pilothus har Hafa byggt riktigt fina utställningar som verkligen kommer att ge kunden en kundupplevelse som imponerar. Från den 20 mars kan man besöka våra uppdaterade utställningar i flera av K-Rautas varuhus. Redan nu går det bra att köpa Hafas badrumsmöbler via K-Rauta.se.

Om Hafa

Hafa har designat badrum i Halmstad - Sverige, sedan 1962. De två orterna Halmstad och Falkenberg utgjorde basen för utvecklingen och namnet Hafa växte fram. I Halmstad arbetar fortfarande deras designers och ingenjörer, med genuin passion för inredning och hållbarhet för att ta fram nya spännande produkter till badrummet. Hafa kombinerar vårt svenska designarv av tidlös och funktionell formkänsla med premium kvalitet, för att skapa badrum som håller över tid. De utmanar ständigt sig själva att flytta fram gränserna och ett badrum från Hafa ger våra kunder kvalitet och trygghet över lång tid. Därför erbjuder nu Hafa 25 års garanti på sina möbler samt IglooPro™ dusch.

K-Rauta, K-Bygg och Onninen bildar tillsammans Kesko Sverige som ägs av det finska bolaget Kesko. Kesko är en av de största detaljhandelskedjorna i norra Europa. Affärsområdet bygg- och teknisk handel, med cirka 17 000 anställda, har ett omfattande utbud av produkter för såväl proffs som slutkonsument. Försäljningen sker genom ett omfattande butiksnätverk, e-handel och digitala tjänster. Läs mer: k-rauta.se, onninen.se, k-bygg.se, kesko.com.