Entrén på varuhuset i Järfälla.

K-rauta inviger ett av Sveriges mest moderna byggvaruhus i Järfälla

K-rauta har på torsdag 30 mars nyinvigning av varuhuset i Järfälla efter en stor ombyggnad och modernisering. Ombyggnaden har syftat till att skapa en yta som kan hantera logistik för företagskunder inom hela Storstockholm. Dessutom har bygghallen byggts om helt och hållet. Den nya bygghallen är inomhus och hela 6000 kvm.

I och med ombyggnationen har K-rauta gjort kraftiga förbättringar i såväl logistiklösningen som sortiment och produkterbjudandet till proffs och privatkunder.

”Vi är nu redo för att leverera varor av hög produktkvalitet, med hög packkvalitet och leveransprecision inom hela Storstockholm med målsättningen att bli förstahandsvalet och måttstocken för byggbranschens logistiklösningar”, säger Stefan Pageryd, ansvarig för K-rautas företagsförsäljning.

Den stora premiären sker 30 mars och kommer följas av ett flertal aktiviteter för både proffskunder och privatkunder.

”Det känns otroligt roligt att vi nu har ett helt nytt varuhus som verkligen kan möta såväl privatkunder som företagskunder. Jag är övertygad om att vi hittat helt rätt då leveranskvalitet och leveransprecision blir allt viktigare för båda kundsegmenten. Nu erbjuder vi en förstklassig och väderoberoende kundupplevelse. Det är ett stort framsteg nu när byggandet av Stockholm i praktiken sker året om.”, säger Mattias Fredenstedt, varuhuschef i Järfälla.

K-rauta har i dag 19 byggvaruhus i Sverige, från Malmö i söder till Umeå i norr. Med våra rötter i ett land med ett klimat som ställer höga krav så vet vi att kvalitet lönar sig i längden. Oavsett om det gäller hemmet, trädgården, byggplatsen eller entreprenaden så kan du lita på en partner som lever efter att förtroende byggs på sikt. I Sverige har vi ca 900 medarbetare.