K-Rauta lanserar unika kulörer tillsammans med inredaren Jessica Hoffmann

K-Rauta lanserar unika kulörer tillsammans med inredaren Jessica Hoffmann

Den 16 februari släpper K-Rauta sina egna kulörer tillsammans med inredaren och scenografen Jessica Hoffmann. Kulörerna är unika och första kollektionen innehåller nio vårinspirerade färger. Under året kommer ytterligare tre kollektioner att lanseras, baserade på de fyra årstiderna.

Lanseringen sker i samband med K-Rautas färgveckor som börjar 16 februari och färgerna säljs exklusivt på K-Rauta.

Jessica Hoffmann är utbildad scenograf och har arbetat med film och tv, skrivit i inredningstidningar, flertalet böcker samt arbetat som inredare på IKEA. Nu har hon färgsatt och stylat flera färgstarka miljöer till K-Rauta på Ornäs Herrgård i Kungsängen. En herrgård fylld med hisnande historiska berättelser, t.ex. hölls Karl XII:s likvaka i en av sviterna.

Läs mer om kollektionen och se färgerna här: https://www.k-rauta.se/rad-och...

K-Rauta, K-Bygg och Onninen bildar tillsammans Kesko Sverige som ägs av det finska bolaget Kesko. Kesko är en av de största detaljhandelskedjorna i norra Europa. Affärsområdet bygg- och teknisk handel, med cirka 17 000 anställda, har ett omfattande utbud av produkter för såväl proffs som slutkonsument. Försäljningen sker genom ett omfattande butiksnätverk, e-handel och digitala tjänster. Läs mer: k-rauta.se onninen.se, k-bygg.se, kesko.com.