K-rauta och re:member lanserar kreditkort för hemmafixare

K-rauta och re:member lanserar kreditkort för hemmafixare

K-rautas stamkundsklubb Ihop har tillsammans med re:member lanserat ett kreditkort för "gör-det-själv-marknaden". Kunderna kan med re:member Ihop handla överallt där MasterCard accepteras . Det är det första profilerade kreditkortet från en heltäckande byggvaruhuskedja med både kreditfunktion och bonussystem i ett.

Allt fler svenskar har insett fördelen med att använda kreditkort.* En ny trend bland kreditkortsinnehavare är att vi har olika kort för olika typer av situationer och inköp.

Kortet re:member Ihop är det första riktiga kreditkortet på gör-det-själv-marknaden som är internationellt gångbart. Kortet kan användas överallt i världen där MasterCard accepteras och ger samtidigt bra bonus för alla inköp hos just K-rauta. Kortet erbjuder också en helt unik delbetalningsfunktion. Kunden kan själv välja mellan 6, 12 eller 24 månaders delbetalning utan ränta, antingen i butiken eller när fakturan kommer.

- Nu kan konsumenterna samla alla inköp för huset på en och samma faktura, få bra ekonomisk överblick och själva välja i vilken takt de vill betala av sina utgifter för renoveringar, trädgård och inredning. Dessutom ger kortet dig automatiskt en lägsta-pris-garanti. Hittar du en vara till ett lägre ordinarie pris får du ersättning för mellanskillnaden, säger Christina Johansson, Affärsområdeschef för re:member hos kreditkortsföretaget EnterCard.

För alla köp som görs på K-rauta får kunderna förmånlig bonus. Som medlem i Ihop får kunderna även speciella rabatterbjudanden som gäller i alla K-rautas varuhus.

- Vi är extra måna om de kunder som har valt att vara ihop med oss via medlemsklubben Ihop. Därför känns det riktigt kul att som första byggvaruhuskedja erbjuda dem möjligheten att kombinera medlemskapet i Ihop med ett smart och konkurrenskraftigt betalkort, säger Sofia Rönnqvist, marknadsansvarig på K-rauta

Vanliga finansieringslösningar för renoveringar idag är att nyttja butikernas avbetalningslösningar for specifika varor, ta ett blancolån eller lägga ytterligare lån på huset.

- För större investeringar är det ofta bättre att ta lite extra lån på huset eller lägenheten. Men för mindre utgifter är kreditkortet ett tryggt och flexibelt alternativ. Många vill hellre betala tillbaka sina inköp snabbt idag och använder då den räntefria perioden för att fördela en utgift på två månadslöner, fortsätter Christina Johansson.

Kreditkortsföretaget EnterCard har gjort en sammanställning av betal- och kreditkorten som de andra byggvaruhusen erbjuder. Den visar bland annat att endast fyra av sju kort ger bonus. Silvans kort har högsta årsräntan på 21,05 procent. Lägsta effektiva delbetalningsräntan har Bygg Ole, dock gäller Bygg Oles kort enbart på egna butikerna. För att ta del av jämförelsen, kontakta Christina Johansson, EnterCard Sverige

Detta ingår i Ihop re:member.

Upp till 10 procent i bonus på K-rauta. Specialerbjudanden från K-rauta 4-6 gånger per år. K-rautas nyhetsbrev med inspiration, tips och råd. Faktura varje månad, räntefri period på upp till 56 dagar

En unik delbetalningsfunktion på kortet. Kunden kan själv välja 6, 12 eller 24 månaders delbetalning när fakturan kommer.

Ingen aviavgift i samband med fakturan, till skillnad från de flesta konkurrenterna.

Ingen årsavgift. En årsränta på 15,44 procent, en av marknadens lägsta inom bygghandeln.

Tre försäkringar ingår kostnadsfritt:
Prisgaranti: Få mellanskillnaden tillbaka (upp till 2000 kr) om samma vara finns någon annanstans till lägre pris
Avbeställningsskydd: Gäller för resor och boende, kunden behöver alltså inte köpa dyra avbeställningsskydd från flygbolaget eller reseförsäljaren.
Köpskydd: Två års allriskförsäkring på hemelektronik och hushållsapparater

För mer information kontakta:

Sofia Rönnqvist, K-rauta

Marknadsansvarig

Telefon: 08- 5881 89 39

Email: sofia.ronnqvist@k-rauta.se

Christina Johansson, EnterCard Sverige

Affärsområdeschef re:member

Email: christina.johansson@entercard.se

*Antalet kreditkort har ökat med nästan 20 procent bland svenskarna de senaste tre åren trots att den negativa attityden och rädslan för kreditkort finns fortfarande till viss utsträckning på den svenska marknaden. Enligt en attitydundersökning gjord av United Minds är kvinnor generellt mer skeptiska mot kreditkort än män. De äldre (46-65 år) anser i större utsträckning att kreditkort ger dem möjligheter att bättre planera sin konsumtion. Nästan hälften av kreditkortsägarna är idag höginkomststagare, men det är bland medelinkomsttagarna som kreditkorten ökar allra mest.