K-rauta släpper pressbildbank med över 1 500 högupplösta produkt- och miljöbilder

Lagom till Äntligen hemma-mässan släpper K-rauta sin nya pressbildbank. Den innehåller över 1 500 produkt- och miljöbilder inom inredning, bygg och trädgård. En samlingsplats att enkelt gå in och hitta högupplösta bilder från flera olika varumärken och produktgrupper.

Syftet är att ge media tillgång till över 1 500 högupplösta miljö- och produktbilder från flera olika varumärken, för att bredda olika tidningars och magasins möjligheter att illustrera artiklar kring renovering, inredning och trädgård.

– Vi har byggt upp en stor bildbank med bilder från våra leverantörer och oss själva för vår egen produktion av trycksaker. När vi nu ser resultatet, kändes det bra att erbjuda detta som en pressbildbank eftersom våra mediekontakter alltid är på jakt efter och har nytta av bra bilder på produkter, nyheter och miljöer, säger Petra Binken, marknadschef på K-rauta.

Pressbildbanken kommer kontinuerligt att uppdateras med nya bilder från välkända varumärken. För att få tillgång till bilderna är det bara att gå in på http://mediabank.k-rauta.se och registrera sig med namn och e-postadress.

För mer information, vänligen kontakta:

Petra Binken, marknadschef K-rauta AB Tel: +46 (0)70 431 69 77, e-post: petra.binken@k-rauta.se