Succé i helgen för K-rautas stora evenemangssatsning Gårdsfest

Succé i helgen för K-rautas stora evenemangssatsning Gårdsfest

Byggvaruhuskedjan K-rautas nya marknadsföringsgrepp för att stärka varumärket och möta nya kunder blev i helgen en stor succé. Evenemanget drog uppskattningsvis runt 100 000 besökare under de två dagarna i Kungsträdgården i Stockholm.

- Klart över förväntan. Över 100 000 befintliga och potentiella kunder som på plats har upplevt vårt varumärke under festliga former. Jag är övertygad om att slaget om kunderna i slutändan inte handlar om bara pris och produkt utan om image och helhetsuppfattningen av varumärket, säger Joakim Forss, Kommersiell Chef på K-rauta.

Gårdsfesten ägde rum i Kungsträdgården med Charlotte Perrelli, Pernilla Wahlgren, Mojje och Sofia Wistam. Tillsammans med representanter från K-rautas leverantörer bjöds det på produktdemonstrationer, tävlingar, aktiviteter och scenframträdanden. Sofia Wistam som var konferencier hela dagen höll även i välgörenhetauktioner som drog in 11300 kr till Special Olympics Sverige

Tidigare under veckan har gårdsfesten marknadsförts genom annonser, PR, gerillamarknadsföring och flyers.

- Att de flesta besökare kom på utsatta tider, ex i samband med artisternas scenframträdanden är en stark indikation att vår marknadsföring inför har nått ut. Vi har synts både på stan och i media, säger Joakim Forss.

För mer information, vänligen kontakta:
Joakim Forss, kommersiell chef på K-rauta, 070-431 69 61, joakim.forss@k-rauta.se