KFUM erbjuder läxhjälp för alla

PRESSMEDDELANDE: KFUM ERBJUDER LÄXHJÄLP FÖR ALLA

KFUM startar KFUM Läxhjälp för alla, på tisdagar och torsdagar kl 17:00-20:00. Vi vänder oss till alla årskurser och utbildningsnivåer för ungdomar. Läxhjälpen nås via e-post: laxhjalp@kfumgoteborg.se, tills restriktioner lättar, då kommer läxhjälpen finnas på plats i centrala Göteborg.

KFUM Göteborg har uppmärksammat att det finns ett stort behov av läxhjälp och samhällsorientering bland våra unga. Vi erbjuder därför läxhjälp utifrån individens behov via mail, zoom-möte och ibland även via telefon. Eftersom vi har tillgång till ett nätverk av volontärer med olika utbildningsnivåer och nyckelkompetenser har vi möjlighet att erbjuda läxhjälp på alla utbildningsnivåer.

Verksamhetschef Hanna Schölander meddelar: "Som ideell förening vill vi medverka till att skapa välbehövlig verksamhet utifrån vår värdegrund samtidigt som vi bidrar med våra kunskaper om att bedriva ideella aktiviteter. Vi har även lång erfarenhet och därmed god kompetens från att möta och stödja ungdomar från våra verksamheter. "

I nuläget bedrivs läxhjälpen digitalt och vi tar emot förfrågan via e-post: laxhjalp@kfumgoteborg.se. Vi ser dock fram emot att öppna upp med läxhjälp på plats i centrala Göteborg så fort restriktioner p.g.a. pandemin lättar.

Om KFUM Göteborg

Vi är en ungdoms- och idrottsförening som tillhör den rikstäckande rörelsen KFUM. I KFUM står den unga människan i fokus och ges möjlighet att växa. KFUM är religiöst och politiskt obunden. Gemensamt för kårer och föreningar i KFUM är arbetssättet BODY MIND SPIRIT, där hela människan är i fokus. Alla är välkomna i KFUM, och vi betonar speciellt vikten av att ge unga människor möjlighet att påverka. Vi är också en del av de internationella rörelserna YMCA och YWCA.

KFUM Göteborg engagerar ungdomar i sociala, kulturella och idrottsinriktade

verksamheter. Vi arbetar för att:

● ge unga PLATS för ännu starkare föreningsgemenskap i Göteborg

● ge unga en RÖST för ungdomsinflytande i samhället

● skapa FRAMTIDSTRO för ungas engagemang, organisation och idéer.

I alla våra verksamheter verkar vi för samarbete och gemenskap med extra fokus på att inkludera fler i föreningslivet. Vi skapar mötesplatser för ungas delaktighet, inflytande och meningsfull fritid. Därför kan man hitta alla tänkbara aktiviteter, verksamhetsformer och metoder för att stimulera unga människor inom KFUM Göteborg. Några exempel är: basket, volleyboll, KFUM Magasinet actionhall, samtalsgrupper, sociala företag och ledarutbildningar.

• Göteborg

Vi är en ungdoms- och idrottsförening som tillhör den rikstäckande rörelsen KFUM, vi är också en del av internationella rörelserna YMCA/YWCA. I KFUM står den unga människan i fokus och ges möjlighet att växa. KFUM är religiöst och politisk obunden.

KFUM Göteborg engagerar ungdomar i sociala, kulturella och idrottsinriktade verksamheter. Vi arbetar för att:

● ge unga PLATS för ännu starkare föreningsgemenskap i Göteborg

● ge unga en RÖST för ungdomsinflytande i samhället

● skapa FRAMTIDSTRO för ungas engagemang, organisation och idéer.

Hanna Schölander

Presskontakt Verksamhetschef + 46 (0)31 313 41 02