Föreläsning om socialt ledarskap inom idrotten

Vad är fördelarna med socialt ledarskap i förhållande till tävlingsinriktat? Tomas Peterson, professor i idrottsvetenskap vid Malmö högskola delar med sig av sina tankar och idéer. I samband med YMCA European Championship bjuder vi in till en föreläsning och möjlighet att besöka tävlingarna och uppleva vidden av KFUM. Lördagen den 1 juni kl 11:00 i Baltiska hallen i Malmö. Anmälan till föreläsningen sker till lena.palsson@kfum.se senast tisdag 28 maj.

• ideell sektor
  • ideella organisationer
  • ledarskap
  • sociala frågor
  • ungdomar
  • ymca european championship
  • em
  • malmö
  • baltiska hallen
  • tomas peterson
  • föreläsning

KFUM har en enkel grundfilosofi: Vi tror att alla människor, inte minst unga, har behov av fysisk aktivitet, ökad kunskap och tid för reflektion för att kunna utvecklas och må bra. Vår logotyp, den röda triangeln, symboliserar dessa tre byggstenar – kropp, själ och ande. Eller snarare Body, Mind & Spirit. Det är grundstenarna för all vår verksamhet, både i Sverige och i hela världen.

Vi erbjuder mötesplatser där unga människor kan utvecklas till sin fulla potential. Vi utgår ifrån en helhetssyn på människan och möter unga människors aktuella behov. Det viktiga är egentligen inte vad vi gör, utan varför och hur. Därför kan man hitta alla tänkbara olika aktiviteter inom KFUM.

KFUM kallas globalt för YWCA och YMCA och involverar 70 miljoner människor i över 130 länder. I Sverige har vi mer än 60 000 medlemmar som engagerar sig i idrotter, scouting, fritidsgårdar, lägerverksamhet, musik, kultur, sociala projekt och internationellt utvecklingssamarbete.

Fryshuset i Stockholm är vår största förening.

Karin Olsson

Presskontakt Generalsekreterare