Kunder tycker till om KGK - årets resultat från kundundersökningen 2021

Kunder tycker till om KGK - årets resultat från kundundersökningen 2021

Under hösten genomfördes KGK:s årliga kundundersökning. Den belyser hur våra kunder värderar vårt samarbete och vad vi kan bli bättre på. Undersökningen visar bland annat att man är mycket nöjd med relationen till oss vilket speglas i ett NKI-resultat (nöjd-kund-index) på 84 av 100.

På frågan hur troligt det är att man skulle rekommendera oss till andra i branschen (Net Promoter Score, NPS) får vi också ett bra betyg, 44 på en skala som går från -100 till 100.

– Jag blir stolt och tacksam över alla medarbetare som bidragit till det fantastiskt fina resultatet i årets kundundersökning. Vi lägger mycket energi på att samla värdefull kompetens i företaget som kan stödja våra kunder i deras vardag. Undersökningen visar att ansträngningarna uppskattas av våra kunder som vi är väldigt tacksamma över att få jobba tillsammans med varje dag säger Lars ”Franken” Frank vice VD på KGK.

Under året som gått har vi jobbat med att ge besked snabbare på inkommande kundfrågor. Arbetet har gett resultat. Vi har nu överträffat målet där 82 procent av de tillfrågade kunderna svarar med ett högt betyg, fyra eller fem, på frågan om vi vid behov ger snabba besked.

- Undersökningen visar också att det finns områden vi kan bli ännu bättre på. Ett av dessa är vår reklamationshantering. Vi jobbar redan med att utveckla våra processer för reklamationshantering och med stor ödmjukhet i rösten vågar jag påstå att våra kunder kommer märka en förbättring nästa år. Med det sagt vill jag rikta ett stort tack till våra kunder som hjälpt oss med att svara på undersökningen och ett stort tack till KGK:s personal, fortsätter Franken.