KGK och Autoexperten gör gemensam sak på Automässan 2023

KGK och Autoexperten gör gemensam sak på Automässan 2023

18–21 januari 2023 är det återigen dags för en av branschens största mässor – Automässan i Göteborg.
Leverantörer, tillverkare, grossister och experter kommer att dela mässgolvet. Verkstadsutrustning, digitalisering, reservdelar och tillbehör samt mycket mer kommer att exponeras, demonstreras och diskuteras under fyra fullspäckade dagar. Självklart finns KGK och Autoexperten på plats.

- Det känns helt rätt att KGK och Autoexperten delar monter och får visa hur mycket vi har gemensamt. Vi har 700kvm, centralt placerade på mässan. Där kommer vi ha produkter för en originalverkstad, en elbilsverkstad och en däckverkstad. Vi visar elbilsladdning, vår nya tjänst Samma-dag-leverans, massa tillbehör och mycket mer. Det ska bli så roligt att kunna visa vår imponerande bredd av produkter och tjänster. Kom gärna förbi och ta en gofika och prata med oss, säger Pernilla Schnöpf, marknadschef KGK

Syftet med att delta på Automässan är bland annat att träffa nya och befintliga kunder, och att visa upp vår bredd av produkter. Vi hälsar besökarna varmt välkomna för en pratstund och en kopp kaffe med våra medarbetare. Som verkstad har man möjlighet att klämma och känna på tillbehör, prata med Autoexpertens verkstadskoncept och testa på utmaningar som finns i montern. Autoexperten är stolt premiumpartner till Svenska Skidskytteförbundet och det kommer att finnas skidskytte-relaterade aktiviteter för den som vill testa. KGK kommer under mässan att lansera två nya tjänster som vi är glada att kunna erbjuda våra kunder framöver.

Komikern som förenar nytta med nöje
    Erik Ekstrand, komikern, programledaren och poddaren som får hela Sverige att skratta, inte minst i Autoexpertens Youtubeserie ”Längre leve din bil” kommer att agera flygande reporter åt Autoexperten under torsdagen och fredagen.

- Erik har gjort ett fantastiskt jobb som programledare i Längre leve din bil och vi är övertygade om att hans deltagande på mässan kommer att locka till många skratt och, inte minst, bra snack på mässgolvet, säger Petra Binken, marknadschef Autoexperten.

Hjälp oss gärna att sprida ordet, så att så många som möjligt hittar till vår monter på Automässan 18-21 januari 2023.