Kia visar teaserbild på Concept EV9

Kia visar teaserbild på Concept EV9

• Concept EV9 ger en föraning om en kommande elsuv från Kia
  • Konceptbilen visas på AutoMobility i Los Angeles den 17 november och får en djärv exteriör design som framhäver Kias nya designspråk
  • Interiören visar upp toppmodern teknik i ett smart och anpassningsbart loungeutrymme

Kia släpper idag de första officiella bilderna på Kia Concept EV9, ett helelektriskt suv-koncept.

Efter lanseringen av EV6 ger Kia Concept EV9 en spännande föraning om en framtida suv som kombinerar progressiv design och toppmodern teknik med avancerad helelektrisk drivlina och banbrytande paketering.

De första bilderna av konceptbilen visar en modernt stilren exteriördesign med upprätt och kraftfull hållning.

Interiören är utformad som rymlig, flexibel och anpassningsbar lounge. Den helintregrerade skärmen och nytolkningen av ratten är par av de mest framstående detaljerna.

Förhandsbilderna på Kia Concept EV9 släpps inför den publika premiären på bilsalongen AutoMobility LA, Los Angeles, den 17 november.

Om Kia Corporation

Kia Corporation (www.kia.com) är ett globalt mobilitetsvarumärke med visionen att erbjuda hållbara mobilitetslösningar. Sedan Kia grundades 1944 har företaget satt människor i rörelse. Med 52 000 anställda över hela världen, närvaro på mer än 190 marknader och produktionsanläggningar i sex länder, säljer företaget idag cirka tre miljoner fordon per år. Kia står i spetsen för populariseringen av elektrifierade fordon och elbilar och utvecklar ett växande utbud av mobilitetstjänster och uppmuntrar miljontals människor runt om i världen att utforska de bästa sätten att förflytta sig. Med företagets slogan – ”Movement that inspires” – vill Kia inspirera genom upplevelser av varumärket och genom nya innovativa produkter och tjänster.
För mer information, besök Kia Global Media Center på www.kianewscenter.com

Kia Europe

Kia Europe är den europeiska försäljnings-, marknadsförings- och serviceavdelningen för Kia Corporation. Med huvudkontor i Frankfurt, Tyskland, täcker man 39 marknader över hela Europa och Kaukasus.

Om Kia Sweden