Klart för AVSPARK!

• Provkörning på hemmaplan
• Kia Motors Sweden stöttar ungdomsfotboll
• Utnämning till officiell Match Ball Carrier

Som en av huvudsponsorerna för sommarens EM-turnering i fotboll kör Kia Motors i Sverige ut på en två månaders landsomfattande turné – Kia Avspark. Varje vecka under april och maj och en bit in i juni kommer en 15 meter lång trailer att rulla in på 23 orter runt om i landet tillsammans med hela Kias bilpark med 10 modeller. Trailern är designad som en fotbollsarena. Inne i trailern finns information om bilarna, den lokala återförsäljaren samt spel och lek för barnen. Målet är självklart att på plats komma närmare slutkonsumenterna och skapa fler provkörningar. Testförare får möjlighet att vinna 2 biljetter till en av Sveriges gruppspelsmatcher i Schweiz/Österrike samt officiella EM-fotbollar.

Under Kia Avspark och i sponsorskapets anda har Kia Motors Sweden bestämt att stötta ungdomslag i fotboll. Ett lag på varje ort där karavanen rullar in får såväl ett ekonomiskt bidrag som ett EM-kit med bland annat EM-fotbollen. Förutsättningen för detta är att lagen ställer upp med 5-6 ungdomar i åldrarna 14-16 år. 1 vecka innan Kia Avspark kommer till respektive ort sätter ungdomarna upp affischer för att marknadsföra Avspark 2008 samt är behjälpliga under aktiviteten. Deltagande ungdomar har möjlighet att vinna en resa inklusive uppehälle till en EM-match tillsammans med 1 vårdnadshavare. Vid matchen kommer pojken eller flickan vara Match Ball Carrier d v s han/hon bär fram matchbollen vid avspark.
Läs mer på www.kia.se/avspark

KIA MOTORS SWEDEN AB, Press & Kommunikation, Cecilia Gustafsson,
tel 08-40 04 43 23, c.gustafsson@kia.se

Kia Motors Sweden AB (www.kia.se) bildades i slutet av 2003 och är dotterbolag till Kia Motors Europe. Kia har 71 försäljningsställen spridda över landet samt 89 serviceanläggningar. Fler nya återförsäljare kommer att knytas till märket under året. Företaget är beläget i Infracity, Upplands Väsby. För 2008 är ambitionen att sälja 8 500 bilar.