Glitter och glamour i fokus när KICKS Beauty’s presenterar årets limiterade julkollektion ”Holiday Collection”

Inför årets jul- och nyårsfirande släpper KICKS Beauty en limiterad sminkkollektion, som består av en ögonskuggspalette, en bronzer och tre makeupborstar. Inspiration till kollektionen har man dels hämtat från vinterns hetaste sminktrend där både glitter och metalliska toner stor i fokus samt från stjärnhimlens ljusspel och gnistrande stjärnor. Detta återspeglas både i produkternas formuleringar, färgskala och design som går i glittrande silver.

Skapa vinterns glamorösaste look
I KICKS Beauty Holiday Collection ingår en ögonskuggspalett med 10 skuggor vars nyanser och finish hämtat inspiration både från modescenen och stjärnhimlens ljusspel. Här hittar du allt från i skimrande metalliska nyanser i koppar och guld till mer jordiga nyanser med matt finish. Alla nyanser kan mixas och matchas för att skapa just sin egen personliga signaturlook. Skuggorna är högpigmenterade och finns både i metallisk, satin och matte finish.

I kollektion finns även en högpigmenterad och universal bronzer som är lätt att applicera för ett fräscht och naturligt resultat med en matt och fin finish. Bronzern går även att bygga upp för en mer distinkt look.

Pris:
KICKS Beauty Holiday Collection, Eyeshadow palette: 299 SEK
KICKS Beauty Holiday Collection, Bronzer: 179 SEK

Lyxiga makeupborstar med skaft glittrande silver
I KICKS Beauty Holiday Collection ingår tre multifunktionella makeupborstar som alla är riktiga ”must haves” i necessären för att du ska kunna skapa julens festligaste makeup. En av dessa är en contourborste för contouring och applicering av bronzer och rouge. Det vinklade borsthuvudet är utvecklad för att man lätt ska kunna forma och arbeta med ansiktets konturer. Här finns även en puderborste som gör det möjligt att uppnå både ett naturligt och dramatiskt resultat. Kan användas för både pressat och löst puder. Den tredje är en blendingborste som är fluffigt utformad för att man enkelt ska kunna applicera och sudda ut ögonskuggan för ett professionellt och naturligt resultat. Samtliga borstar är 100% veganska.

Pris:
KICKS Beauty Holiday Collection, Contour Brush: 149 SEK
KICKS Beauty Holiday Collection, Powder Brush: 179 SEK
KICKS Beauty Holiday Collection, Eyeshadow Brush: 119 SEK

Kollektionen lanseras v.43 till alla KICKS-butiker och på kicks.se.

Andrea Vitéz, Patriksson Communication
andrea.vitez@patrikssoncomms.com, +46 70 940 48 15