KICKS Beauty presenterar nya ansiktsverktyg för ett härligt glow

KICKS Beauty presenterar nya ansiktsverktyg för ett härligt glow

En spännande nyhet är KICKS Beauty Gua Sha Tool, ett ansiktsverktyg i äkta rosenkvartssten som skonsamt masserar ansiktet och förbättrar blodcirkulationen. KICKS Beauty Face Massage Roller är också en nyhet som masserar ansiktet för att stimulera blodcirkulationen, vilket ger ansiktet både en fin lyster och en jämnare hudstruktur och hudton. För en lyckad ögonmakeup presenterar KICKS Beauty en ögonfransböjare, Professional Eyelash Curler, för ultimat precision då den böjer ögonfransarna hela vägen från inre ögonvrån till yttre.

KICKS Beauty Gua Sha Tool

KICKS Beauty Gua Sha Tool är ett ansiktsverktyg i äkta rosenkvartssten som skonsamt masserar ansiktet och förbättrar blodcirkulationen. Med verktygets hjälp kan du uppleva lättade spänningar, förbättrad hudton och minskad svullnad. Tekniken med Gua Sha massage härstammar från Kina och har praktiserats i över 4000 år för att öka blodcirkulationen och mjuka upp spända muskler.

Så här gör du:

Använd verktyget i mjuka, uppåtgående rörelser.

Pris: 199 kr

KICKS Beauty Face Massage Roller

KICKS Beauty Face Massage Roller masserar försiktigt ansiktet för att stimulera blodcirkulationen. Ökad blodcirkulation tillför ansiktet ett härligt glow och ger jämnare hudstruktur och hudton. Verktyget bidrar även till att minska svullnader i ansiktet.

Så här gör du:
Pannan: Börja mitt på pannan och rulla försiktigt rullen uppåt och åt sidorna, åt vänster och höger mot hårfästet och öronen.
Kinder och käke: Börja rulla från hakan och uppåt, mot kinderna och öronen.
Upprepa dessa steg 5–6 gånger.

Pris: 149 kr

KICKS Beauty Professional Eyelash Curler

KICKS Beauty Professional Eyelash Curler är en professionell ögonfransböjare för ultimat precision då den böjer ögonfransarna hela vägen från inre ögonvrån till yttre. Den kantfria designen och svängda vinkeln passar alla ögonformer och böjer även ögonfransar som du normalt har svårt att nå. Silikondynan ger maximal komfort och skydd samt ett vackert resultat som håller länge. De ergonomiska skänklarna säkerställer överlägsen stadga och bra grepp samtidigt som de utövar exakt rätt grad av tryck på fransarna.

Pris: 129 kr, två extra silikondynor (refill) medföljer

Nyheterna säljs i alla KICKS-butiker och på kicks.se.

Andrea Vitéz, Patriksson Communication, andrea.vitez@patrikssoncomms.com, +46 70 940 48 15
Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70