Nagellack först ut när KICKS lanserar eget skönhetsmärke

Nagellack först ut när KICKS lanserar eget skönhetsmärke

Efter 20 år i skönhetsbranschen passar KICKS i samband med sitt jubileum på att lansera ett eget skönhetsmärke, KICKS Make Up, och först ut är KICKS Nailpolish. KICKS, som är återförsäljare av mer än 200 attraktiva varumärken, vill med sitt eget varumärke erbjuda kvalitativa och professionella produkter med hög modegrad till ett förmånligt pris. KICKS Nailpolish kommer i 40 olika färger samt top och base coat och lanseras i butik vecka 36.

Med 20-års erfarenhet i skönhetsbranschen och över 200 egna makeupartister är det en stor kunskap som KICKS tar med sig in i sitt alldeles egna märke KICKS Make Up.

- Vi har en enorm fördel när vi utvecklar vårt nagellack eftersom vi ju faktiskt redan vet vad våra kunder gillar bäst från alla våra varumärken – alltifrån konsistens och storlek till typ av borste och inte minst färger. Med produktion i Sverige och den snabba återkoppling vi omedelbart får från våra butiker kan vi hela tiden garantera de senaste trenderna, man kan i princip säga att det är våra kunder som styr vårt utbud, säger Jessica Dersén, Inköpschef på KICKS.

Anledningen till att man valt just nagellack till premiären är dels den spännande marknaden med de senaste årens hype kring naglar och färger och dels att nagellack är den perfekta prisvärda accessoaren som kan lyfta en hel look. KICKS Nailpolish är ett högglansigt lack med intensiv färg och snygg finish. Lacket rymmer 8 ml och finns i allt från matt, glossigt, metallic och glitter till ett pris av 39 kr. Höstens färger baseras på trenderna från catwalken i Paris, Milano, London och New York och enligt Jessica Dersén tar vi i höst en paus från de matta lacken vi hittills sett mycket av.

- I höst ser man mycket metallicfärger. Det är framför allt de lite mörkare färgerna som brons, mörkblå och mörkgrå som känns starkast, säger Jessica Dersén. KICKS Nailpolish presenterades för pressen under en frukost där även KICKS nya butikskoncept visades. Den framgångsrika layouten med s.k. ”open access”, där kunden själv kan känna, prova och dofta på produkterna, har behållits och det är istället den känslomässiga upplevelsen av butiksmiljön man velat utveckla.

- Störst fokus i utvecklingsarbetet har legat på att ge butiksmiljön en ny, mer personlig och lustfylld, prägel samtidigt som vi skapar en tydlig koppling mot den professionella makeupartist miljön. Vår målsättning har varit att skapa en inbjudande butiksmiljö som gör det enkelt och roligt att upptäcka och prova nya favoriter, säger Nanna Hedlund, Marknadschef på KICKS.

På pressfrukosten presenterades även några av höstens stora satsningar, såsom t ex den första doften från det exklusiva och hett eftertraktade modehuset Elie Saab, som kommer att säljas exklusivt hos KICKS i höst.

Bilder finns att ladda ned på KICKS bildbank på www.kicks.se under fliken press. För mer information, kontakta: Nanna Hedlund, Marknadschef nanna.hedlund@kicks.se Jessica Dersén, Inköpschef jessica.dersen@kicks.se

KICKS är Nordens ledande kosmetikkedja med ett brett sortiment inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Idag finns totalt ca 240 butiker i Sverige, Finland och Norge.KICKS erbjuder kosmetikmarknadens mest attraktiva sortiment och genom engagerade och professionella medarbetare ger vi varje besökare personlig service och en lustfylld köpupplevelse.