Päronträdet av sorten William i sin blomning på redaktörens koloni!

Aprilnyheter från Kira förlag

Hej läsande vänner!

Världen är upp och ner, men njut i alla fall av att våren har kommit. Visst är det härligt med sol och värme!

Kira förlags nästa utgivning blir Ingemar Wickströms magnum opus - en fullständigt uttömmande berättelse om kalkens historia och betydelse för Limhamn under 500 år. Det är färggrant berättat, människor som levt och verkat i bygden passerar revy och boken är rikligt illustrerad.
Författaren, född 1936, är jurist och historiker och har bland annat varit verksam som chef för Skånska Cementaktiebolagets juridiska avdelning och därefter vice VD. Boken är i princip klar för tryck, i skrivande stund återstår ett personregister. Verket är förtjänstfullt formgivet av Magnus Adolfsson, Adfaktor.

Ett annat "work in progress" är Staffan Olander och Ulf Claréns bok Olander - Staffan, bank och Beatles. Den boken har ni läst om i tidigare nyhetsbrev, men en nyhet är att den nu går att förhandsbeställa via följande länk: https://15613.shop.textalk.se/olander-staffan-bank...

Tävling!
En tävling måste vi såklart ha för att pigga upp oss!

Niklas Ingmarssons bok På väg - motorhistoriska spår i Skåne är också i produktion. Niklas är etnolog och har rest runt kors och tvärs i Skåne för att hitta de miljöer som han sedan berättar om i boken, gamla verkstäder och bensinmackar till exempel. Doften av smörjolja, hemtrevligt ostädad verkstad och bensin ackompanjerar läsningen och vi lovar att det blir en helt underbar upplevelse (jag som inte ens har körkort njuter ohämmat av det hela). Vi kan inte undanhålla er en bild ur boken. Tävlingsfrågan är därmed: Var är bilden tagen? Tre vinnare erhåller var sitt exemplar av boken (när den kommer ut). Skicka svaret till jeanette@kiraforlag.se

Det är tuffa tider för de flesta just nu, inget undantag för oss som håller på med böcker. Vill ni stötta ert lokala förlag så botanisera gärna här i webbshoppen, många av titlarna är kraftigt prissänkta

Handlar ni där och bor i Malmö ingår hemkörning så länge den sociala distanseringen pågår! Bara skriv i meddelandefältet om det önskas!
Här når ni våra titlar:

Kira förlags webshop

Var rädda om er, gå ut i solen och kom ihåg att tvätta händerna!

hälsar

Vännerna på Kira förlag gm