En afton i äpplets tecken - "Från Cider till Calvados"

På fredag kväll anordnas ciderprovning på Kiviks Musteri. Under kvällen får deltagarna bekanta sig med hur tillverkningen går till för att sedan provsmaka musteriets cider och calvados. Till dryckerna serveras en specialkomponerad tapastallrik.

Kvällen inleds med en guidad rundvandring i Vinhuset. Här får deltagarna följa de olika stegen i processen fram till färdig cider. Samtidigt ges möjlighet att provsmaka det äppelvin som utgör basen i tillverkningen. Sedan är det dags att bege sig till Ciderkällaren för att provsmaka sex olika sorters cider och två Calvados. Till cidern serveras restaurang Kärnhusets specialkomponerade tapastallrik med sälta, syra, hetta och sötma. Kvällen avslutas med Calvados och mörk choklad.

Ciderprovningen anordnas på Kiviks Musteri mellan 19-21. Att delta kostar 425 kr/person.

Anmälan görs till Kiviks Musteri: 0414-719 30.

Ciderprovning anordnas regelbundet på Kiviks Musteri, nästa provning är fredagen den 11 maj, för fler datum se kalendarium

För ytterligare information kontakta:
Bokningen
Kiviks Musteri AB
e-mail: bokning@kiviksmusteri.se

Se även: http://kiviksmusteri.se

Kiviks Musteri AB drivs av fjärde generationen Åkesson. Musteriet ligger kvar på sin ursprungliga plats, mitt bland äppelodlingarna på Österlen. I koncernen ingår bland annat varumärkena Kiviks Musteri, Åkesson och Åkesson Kronovalls Vinslott samt affärsområdet Kronovalls Vinslott.