Pressinbjudan: Trädgårdsbutiken Fjelie flyttar in på Solnäs Gård

Lördagen den 6 april inviger Trädgårdsbutiken Fjelie sin nya butik på Solnäs Gård i Fjelie. I den nya butiken, inrymd i den gamla ladan på gården, med tillhörande plantskola kommer man att erbjuda växter, fruktträd, krukor och andra trevliga trädgårdsartiklar.

Våren är här och med den flyttar Trädgårdsbutiken Fjelie, tidigare Trädgårdsbutiken Flädie, från sin butik i Flädie till Solnäs Gård.

Under de senaste månaderna har den gamla ladan på gården renoverats till butikslokal och i anslutning till butiken har en plantskola anlagts. Inom kort kommer man även att bygga ett växthus. Utöver butiken på Solnäs Gård erbjuder Trädgårdsbutiken Fjelie även tjänster inom trädgårdsplanering.

-Det känns väldigt spännande! Vi har planerat för den här öppningen i ett år, så det känns fantastiskt kul att äntligen få välkomna våra kunder hit. Vi hoppas såklart att våra stammisar följer med oss till Solnäs Gård, och att även nya kunder hittar till oss, säger Johanna Wong från Trädgårdsbutiken Fjelie.

Med Trädgårdsbutiken Fjelie i lokalerna utökar Kiviks Musteri sitt erbjudande på Solnäs Gård. Utöver trädgårdsbutiken finns redan café med tillhörande uteservering, gårdsbutik, kurser och evenemang samt en av Sveriges största fruktodlingar på gården.

-Solnäs Gård är ett utflyktsmål med stort utbud ett stenkast från Lund. Tanken är att Solnäs Gård ska vara ett levande utflyktsmål hela året, dit man kan åka för få en paus i vardagen eller för att bara ha en skön stund med vänner och familj, säger Daniel Gejde, marknadsdirektör på Kiviks Musteri.

Trädgårdsbutiken Fjelie har redan smygöppnat och lördagen den 6 april firas öppningen hela dagen med bubbel till alla besökare och erbjudanden på blomster och grönt. För barnen finns möjlighet att så sina egna fröer.

Butiken kommer att ha öppet tisdagar-fredagar kl. 10.00–18.00 och lördagar-söndagar kl. 10.00–15.00. Under invigningsdagen serverar gårdscaféet precis som vanligt sin helgbrunch kl 10.30–14.00.

Kiviks Musteri är ett svenskt familjeföretag i fjärde generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukt, bär och grönsaker.Vi har funnits på Österlen sedan 1888 och är idag ett modernt livsmedelsföretag med en familjär företagskultur och stort engagemang för bygden. Hållbarhet och ansvar kommer naturligt för oss som företag i en naturnära miljö.Idag har Kiviks Musteri 180 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 msk.Varje år kommer dessutom 250.000 personer till våra besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård för att uppleva oss på plats.