En digital deklaration är bättre för miljön!

En digital deklaration är bättre för miljön!

I år kommer ca 5 miljoner svenskar att få sin deklaration på papper. Samtidigt finns det digitala alternativ som är gratis och där vi tillsammans kan bidra till en mer hållbar värld.

De flesta av oss har fått en pappersdeklaration och i ren nyfikenhet rivit upp plastomslaget för att se om det blir skatteåterbäring eller kvarskatt. Men har du funderat på hur den där pappersdeklarationen har landat i din brevlåda?

Träd fälls ner för att bli papper som det sedan sprutas med bläck, efter det plastas deklarationen in och transporteras hem till din brevlåda. Det är en process som inte är hållbar och som dessutom gör att du är bunden till en fysisk plats för att kunna läsa din post.

Kivra startades med just tanken om att tillsammans kunna ställa om till ett mer hållbart sätt att kommunicera på. Idag använder nära 3 miljoner svenskar Kivra och tillsammans med ca 15 000 företag och myndigheter som skickar post via tjänsten så bidrar vi till en mer hållbar värld.

Tipsa vänner om Kivra - ju fler vi är som använder digital brevlåda, desto bättre för miljön!